Eat red! Live green!

Ciresele sunt deosebite prin savoarea lor dar si prin aportul de elemente nutritive
aduse organismului. Luna iunie ni le ofera din belsug, asadar sa profitam…

CIRESELE

Prezente in Europa inca din anul 1000 i.e.n, prima oara in Elvetia, ciresele sint originare din
orientul Mijlociu. Legenda spune ca ar fi fost descoperite la malul Marii Negre de catre romani.
Alti cercetatori au adus dovezi ca originea lor e mult mai indepartata. In Franta, in perioada
Evului Mediu, Louis al XV-lea era mare amator de cirese si incuraja cultura si dezvolatrea unor
noi specii.
Calitati nutritive
Sezonul cireselor este in lunile mai si iunie, iar ele anunta sosirea unor frumoase zile de vara.
Cele mai dulci dintre fructele rosii, furnizeaza in jur de 68 Kcal la 100 g (284 J) si o cantitate
apreciabila de vitamina C (15 mg la 100 g) si de provitamina A.
Bogatia lor in potasiu le da proprietati diuretice, iar fibrele pe care le contin stimuleaza functia
intestinala. In trecut, se utiliza uleiul extras din simburele de cirese pentru durerile reumatismale
si pentru a facilita eliminarea calculilor renali. Se spune ca sint capabile sa indulceasca zilelele
„in care esti prost dispus”.
Un studiu recent efectuat de Centrul Dentar Forsyth (S.U.A), a aratat ca sucul de cirese joaca
un puternic rol antibacterian si poate neutraliza, in aproape 9 din 10 cazuri, activitatea enzimelor
implicate in formarea placii dentare. Pigmentul antocian care coloreaza cireasa in mod natural,
face parte dintre colorantii alimentari autorizati si inscrisi in codul european ca E163.
Cum sa le alegem?
Dovada prospetimii este data de coditele verzi. Ciresele trebuie sa fie stralucitoare, carnoase si cu o culoare vie. Dar atentie: nuantele de culori si uniformitatea culorii depinde de specie.
Cum sa le preparam si sa le conservam?
Foarte zemoase, ciresele trebuie consumate rapid pentru a nu-si pierde calitatile si savoarea.
Atrag mirosurile altor alimente si de aceea daca le pastram la frigider este bine sa le acoperim .
Pot fi congelate, dar sint foarte bune si in compot, dulceata sau pentru prepararea coniacului de
cirese.
Trucuri
– pentru a le scoate simburii astfel incit sa pastram cit mai mult din pulpa fructului, se tin timp de
o ora in apa cu gheata.
– adaugarea de coaja de lamiie, pastreaza savoarea compotului de cirese.
– pentru a grabi decongelarea cireselor, se toarna peste ele o lingura de alcool parfumat
(coniac, lichior).

Sursa:Dr. Laura Margareta Bara Medic medicina sportiva Consultant in probleme de nutritie

Un răspuns to “Eat red! Live green!”

  1. LuxDesign28 Says:

    Sunt bune ciresele si gustoase si din cand in cand se merita, cel putin de pofta


Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: